Opis ture:

Veliki Vilinac sa svojih 2118 m/nv, u svijetu planinara predstavlja možda i najpopularniji vrh za penjanje na cijeloj Čvrsnici. Nekako osamljen od svih ostalih visokih 2000 m s ove planine, lako je uočljiv i s velikih udaljenosti pa ga se može lako prepoznati sa svih okolnih planina. Svojom jedinstvenom pozicijom, onima koji dođu na njegov vrh omogućuje kompletan pregled cijele Čvrsnice. Gledate li preko prostranih dolina i manjih vrhova kroz srce planine, tamo prema njenom velikom grebenu oko Pločnoga ili pak na drugu stranu prema vrhovima Trinjača i Velika Oštrovača – na sve strane je jednako lijepo. Dolje na stazi Muharnica – Hajdučka vrata moći ćete vidjeti ljude kako se strpljivo penju do svojega krajnjega odredišta jer se ta staza savršeno vidi s Velikoga Vilinca.

Budući da je Park prirode Blidinje ispunjen mnogobrojnim lijepim planinarskim stazama, na ovaj se vrh može doći iz različitih smjerova. Svaka od tih staza nudi nešto novo i drugačije, a planinari kojima je Čvrsnica kao majka, uvijek se iznova trude da sve te staze budu sigurne i uredne za posjetitelje i ljubitelje prirode.

Najlakša i prva staza za doći na Veliki Vilinac je ona koja s Vitlenice vodi do na njega. To je ista ona staza kojom se ide do Hajdučkih vrata. Na križanju Hajdučka vrata – dom na Vilincu potrebno je skrenuti desno pa onda iznad doma na Vilincu ponovno desno. Zatim slijedi uspon do vrha grebenom koji je malo strmiji. Za ovu stazu možemo reći da na njoj ima vode jer se vrelo i čatrnja nalaze u blizini doma pored kojega se i prolazi.

Druga staza koja vodi na ovaj vrh je ona koja ide s vrha ski-staze preko Maloga Vilinca na Veliki Vilinac. Ukoliko žičara/uspinjača nije u funkciji, za ovu stazu potrebo je prethodno se popeti na njen vrh. Staza na svom početku prolazi kroz visoke krošnje šuma, zatim izlazi na tzv. područje Mandin Plan (na jednom mjestu postoje i ljestve koje znaju biti u lošem stanju ako nisu zamijenjene, a uz ljestve postoji i sajla za penjanje). To je mjesto nasuprot Orlovače. Obiluje visokim liticama, a uz to pruža i lijep vidikovac na dio Blidinjskoga jezera, područje oko Badnja te ostatak Parka prirode Blidinje prema Risovcu. Staza se dalje nastavlja na Mali Vilinac, a u svom završnom dijelu ide jako strmo do vrha Velikoga Vilinca.

Treća staza je ona Bijela staza Via Dinarice. Ona polazi iz Masne Luke te ispod Crvenoga kuka izbija na križanje Veliki Vilinac – Pločno. Tu je potrebno skrenuti lijevo prema Vilincu. Staza dalje nastavlja, pored mnogih brežuljčića i dolina, prema svome odredištu. Prolazi se i ispod Maloga Vilinca te na kraju, onim završnim, jako strmim usponom dolazi do vrha Velikoga Vilinca.

Sve tri staze za uspon na Veliki Vilinac odlično su markirane i prosječene. Svaka od tih staza nudi lijepe vidikovce. Koju god stazu odaberete nećete pogriješiti jer svaka od njih je lijepa na svoj način. Naime, uspon na ovaj vrh je poseban doživljaj iz sva tri spomenuta smjera.

Ako se odlučite za stazu s polaznom točkom na ski-stazi, treba imati na umu da se na jednom mjestu nalaze ljestve koje znaju biti u lošem stanju ako ih nisu zamijenili neki duže vrijeme.

Potrebno je opskrbiti se dovoljnom količinom vode jer nje ima samo uz stazu koja s Vitlenice vodi do na Veliki Vilinac.