Obilazak Parka prirode Blidinje "Vučjom biciklističkom stazom"

Ova biciklistička ruta vas vodi  kružno po cijelom središnjem prostoru Parka prirode Blidinje. Prolazi pored dvije nekropole stećaka, pored četiri blidinjske crkve i groba Dive Grabovčeve. Uz put se posjećuje i ski-staza na Risovcu te se okruži cijelo Blidinjsko jezero.

Tura polazi od upravne zgrade Parka prirode Blidinje. Odmah pri polasku spušta se u Masnu Luku i razgleda crkva sv. Ilije. Nakon obilaska crkve i franjevačke kuće molitve, ova biciklistička tura ide kroz prelijepe krajolike Badnja i Ivan dolca odakle se pruža odličan pogled na visoke obronke Čvrsnice koji su se nadvili nad Masnom Lukom i ski-stazom. Prolaskom kroz Ivan dolac i kroz područje velikog broja lijepih vikendica izlazi se na asfaltnu cestu (regionalna cesta R-419). Asflatnom cestom nakon par stotina metara skreće se desno na ski-stazu gdje se pravi kratak odmor (a moguće je popiti i piće u restoranu). Nakon razgledanja skijaške staze, ova tura vodi vas natrag na asfaltnu cestu kojom se nastavlja dalje do nekropole stećaka Risovac. Kraj stećaka se nalazi i stara crkva na Risovcu, a malo prije, uz cestu se vidi i nova velika crkva.

Nakon stare crkve na Risovcu, tura nastavlja dalje do Sovićkih vrata odakle se pruža odličan pogled na cijeli prostor Parka prirode Blidinje kojim ste prethodno prošli. Nakon toga mjesta, prelazi se na makadam kojim se cijelo vrijeme dobro vidi visoka Čvrsnica. Taj put vodi do groba Dive Grabovčeve, a nakon obilaska mjesta koje je izuzetno bitno za povijest Parka i ima veliku važnost u kulturnoj baštini cijeloga područja, po makadamu se spušta do još jednoga lokaliteta koje također ima veliki značaj. Silazeći blagom nizbrdicom, dolazi se do nekropole stećaka Dugo polje. Nekropola je pod zaštitom UNESCO-a, a u njoj se nalazi čak 150 stećaka.

Tura nakon razgledanja stećaka nastavlja dugim asfaltnim pravcem prema Blidinjskome jezeru.  Prolazi se pored restorana Hajdučke Vrleti te kapele sv. Ante da bi se na kraju pravca došlo do samoga jezera. Tura zatim nastavlja u krug oko jezera. Prolazi pored crkve Gospe Snježne na Barzonji i zalazi pod samu Čvrsnicu u njena šumska prostranstva. Prolaskom sa donje strane jezera, također se ide i pored Barrellanda čija se unikatna arhitektura savršeno uklapa u cijelo područje. Prije samoga kraja ture, potrebno je proći požarnim makadamskim putem kroz Boričevac. Kada se prođe područje visoke borove šume, naposljetku se izlazi na asfaltnu cestu koja vodi u Masnu Luku, a nakon samo par minuta vožnje po njoj, dolazi se do kraja ove biciklističke rute.

Dužina rute: oko 44 km

Visitor Centar Visit Blidinje -> Masna Luka -> Badnje -> Ivan dolac -> ski-staza -> nekropola Risovac -> Sovićka vrata ->
grob Dive Grabovčeve -> nekropola Dugo polje -> Hajdučke Vrleti -> Kapela sv. Ante -> Pl. dom Blidinje -> Barzonja (crkva Gospe Snježne) -> Barrelland -> Boričevac -> Visitor Centar Visit Blidinje